Nedokážeš preniesť svoj tréningový výkon do zápasu?

4 TIPY NA ZVÝŠENIE SEBADÔVERY V ZÁPASE

Roger Federer mentalStáva sa ti, že vynikáš na tréningu a svoj výkon nedokážeš preniesť aj do súťaže? Nevieš si udržať vysokú sebadôveru v zápase? Takpovediac "zamrzneš" a nie si to ty, lebo sa nedokážeš uvoľniť?

Ak je to aj tvoj prípad, pomôžu ti 4 tipy na zvýšenie sebadôvery v zápase.

Ako sa nedostatok sebadôvery prejavuje?

Snaha mať všetko pod kontrolou alebo byť perfektný je znakom nedostatku sebadôvery a to je častou otázkou, na ktorej so športovcami pracujem.

Najčastejšie sa to stáva jedincom, ktorí majú radi tréning a zlepšenie, avšak keď príde zápas, ich sebadôvera vo svoje zručnosti sa stráca. Jednoducho povedané, neveria tomu, že naučený pohyb, úkon, kľučku alebo prihrávku nedokážu vykonať v zápase rovnako dobre ako na tréningu. Áno, rovnakú činnosť, ktorú na tréningu robia s ľahkosťou a dôverou.

Aké sú príčiny straty sebadôvery?

Športovci  strácajú sebadôveru vo svoje schopnosti z rôznych dôvodov:

  • príliš svoje zručnosti analyzujú,
  • obávajú sa súpera, jeho hry, schopností, ...
  • strácajú sebadôveru, keď vstupujú do zápasu,
  • veľmi sa snažia učiť novú zručnosť a neveria, že už je dosť dobrá, aby ju robili aj v zápase.

Prečo je dôležité mať sebadôveru vo svoje fyzické schopnosti?

Dôvera ti pomáha preniesť tréningový výkon do zápasu. Ak naozaj veríš svojim fyzickým zručnostiam, zvyšuje sa aj tvoje celkové sebavedomie. Čo vlastne sebadôvera vo svoje schopnosti znamená? Je to stav, keď prestaneš vedome kontrolovať naučenú zručnosť a jednoducho necháš, nech sa stane. Dôveruješ svojmu telu, že ju dokáže vykonať bez toho, aby si mu dával nejaké inštrukcie.

4 tipy ako zlepšiť sebadôveru v zápase

  1. Učenie a zlepšovanie zručností nechaj na tréning. Na zápase sa to už nesnaž zlepšovať a dôveruj tomu, čo si sa na tréningu naučil.

  2. Jednoducho nechaj, nech sa veci stanú. Tvoje telo je múdre a vie, čo má robiť. Sústreď sa na malé veci, ktoré ti pomáhajú koncentrovať sa na zápas.

  3. Sústreď na to, čo je "tu a teraz". Vypusť z hlavy obavy o výsledku.

  4. Neanalyzuj chyby počas zápasu.

Ak dokážeš tieto pravidlá preniesť do zápasu, tvoj výkon dostane úplne iný rozmer. Keď chceš vedieť viac, môžeš si prečítať, ako ti vie mentálny tréning pomôcť.

Ak sa ti článok páčil, môžeš sa o tieto tipy podeliť aj so svojimi priateľmi a zdieľaj.

Lukáš Piperek

Mentálny Coach, Level I
Pomáham športovcom budovať cestu k úspechu.

Chceš preniesť tréningový výkon do zápasu?

Odstráň  týchto 5 predzápasových chýb a podávaj tak lepšie výkony

O mne

Volám sa Lukáš Piperek. Som certifikovaný mentálny coach a pomáham športovcom budovať cestu k úspechu.

Najnovšie články


Povedali o mne


Spolupráca s Lukášom ma nasmerovala správnym smerom. Pomohla mi hlavne s koncentráciou a sebavedomím. Som kľudnejší, neriešim toľko sporné momenty a užívam si hokej.

Vlastimil LakosilHokej

Prémiový e-book

Chceš vedieť 5 najčastejších chýb, ktoré ti bránia preniesť tréningový výkon do zápasu?